Tóhoku

První z delších cest nás zavedla do Tóhoku, do oblasti zasažené ničivou tsunami v roce 2011. Cílem bylo provizorní obchodní zázemí městečka Ófunato a utratit zde nějaký ten japonský Jen, jako nepatrná podpora zdejšího těžkého živobytí, kdy už urgentní pomoc opadla. Tsunami zde mimochodem dosahovala výšky až 23,6 m. Dále je v v galerii zachyceno (bývalé) město Rikuzentakata, které mělo necelých 20 000 obyvatel, po tsunami bylo zcela zničeno a formálně již nyní neexistuje. V současné době je pobřeží, resp. bývalé území města naváženo zeminou do nivelity 15,4 m nad mořem, takže na fotkách je zřejmá mohutná infrastruktura pásových dopravníků. Nachází se zde také „Zázračná borovice“, což je jediný strom, který přežil z jinak zcela polámaného borovicového lesa či háje.

Mapové podklady: (C) Google
Tokyo-Ofunato

Jednodenní výlet z Tokia: celkem 1 038,5 km z toho 863 km Šinkansenem

 

(Fotky lze rozkliknout na větší velikost. Please click to enlarge the picture.)

Ófunato:

20150323_BK_035x

20150323_BK_036x

V rámen restauraci jsme dali vynikající oběd

20150323_BK_037x


(C) 18番トラムでハラチャンスカへ (manželčina fotka)

Pochopitelně jsme koupili rybu, rybolov byl vždycky základ zdejšího živobytí


(C) 18番トラムでハラチャンスカへ (manželčina fotka)

A nějaké omjage.


(C) 18番トラムでハラチャンスカへ (manželčina fotka)

Betonový hotel přežil a nyní je obsypáván navážkou

20150323_BK_044x

Kolem moře jsou budovány nové bariéry.

20150323_BK_045x

Ukázky síly vody jsou k vidění na nemnoha místech, jinak je vše odplaveno nebo odklizeno.

20150323_BK_049x

20150323_BK_051x

20150323_BK_053x

Panoramatický pohled

20150323_BK_054-60x

20150323_BK_063x

Rikuzentakata:

Místo původního města je zváženo zeminou do nivelity přes 15 m. Jedná se obrovskou rozlohu, která se fotoaparátem nedá zprostředkovat.

20150323_BK_065x

V popředí je patrné též torzo zničené železnice s mostkem.

20150323_BK_064x

20150323_BK_068x

Nová zastavka BRT autobusu (Bus Rapid Transit). Částečně je BRT vybudován na tělese původní trati, zejména tam kde je výše položená a prochází řadou tunelů, z velké části ale prochází i městy po běžných silnicích (neboť původní těleso neexistuje).

20150323_BK_070x

Těžba materiálu pro navážku (oblast města se nachází za kopcem).

20150323_BK_071x

Kavárna v sousední vesnici na úpatí kopců s „výhledem na staveniště“.

20150323_BK_074x

Je to dost šokující pohled, když kolem navážek autobus desítky minut projíždí a ještě vykukují zbytky původních parcel.

20150323_BK_078x

Všimněte si domu za kostrukcí dopravníku, který tomuto dává měřítko.

20150323_BK_083x

20150323_BK_085x

Restaurace

20150323_BK_087x

Zastávka „Zázračná borovice“

20150323_BK_088x

20150323_BK_089x

Zde je borovice částečně patrná vedle zříceniny na pozadí.

20150323_BK_090x

Vidět z blízka kam se voda dostala je dost zvláštní pocit.

20150323_BK_091x

Zázračná borovice jako memento a památka na město.

20150323_BK_092x

Trať Ófunato JR East  je provozovatelná z vnitrozemí jen do stanice Kesennuma, odtud dále pokračují autobusy BRT. První dvě koleje stanice byly zasypány a byla zde zřízena vozovka pro autobusy. Trať je jednokolejná a proto i cesta pro autobusy zůstala s jedním pruhem pro oba směry s častými „výhybnami“ řízenými semafory.

20150323_BK_097x

20150323_BK_100x

20150323_BK_102x

20150323_BK_103x

20150323_BK_105x

Vlak na použitelné části do Ičinoseki, kde je možné přestupovat na Šinkansen.

20150323_BK_106x